⛔Client Update Delay Notice

We would like to inform you in advance that the client update will be delayed by approximately 1-2 days due to some errors that occurred during the store approval process. 😭 Compensation for the delay will be provided soon.
Also, please note that the update details below are subject to change and additional updates may be added. Thank you for your understanding.


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금번 클라이언트 업데이트 스토어 승인 요청 중 발생한 일부 오류로 인해, 클라이언트 업데이트가 약 1~2일 지연됨을 사전 공지 드립니다. 😭
업데이트 지연 보상이 곧 지급될 예정입니다.
또한, 아래 업데이트 내역이 계속 변경 및 추가되고 있사오니 참고 부탁드립니다.
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今回のクライアントアップデートストアの承認要請中に発生した一部のエラーにより, クライアントアップデートが約1~2日遅れることを事前にお知らせします. 😭
アップデート遅延補償がまもなく支給される予定です.
また, 下記のアップデート履歴が引き続き変更および追加されていますので, ご参考ください.

XTO

  • To prevent frequent swap abusing, the number of XTO to gold swaps per account will be limited to once a week.
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  • 잦은 스왑 어뷰징 방지를 위해, 계정당 XTO > 골드 스왑 횟수가 1주일에 1회로 제한됩니다.
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  • 頻繁なスワップアビュージングを防止するため、アカウントあたりのXTO > ゴールドスワップの回数が週に1回に制限されます。

Clientelas Club

  • The Clientelas Club will be expanded. By touching the Clientelas button on the existing HUD, players will be directed to the Cleontelus lobby. This space will serve as the foundation for future clubs (guilds, forces) and territorial battles.
  • Players can create their own club or join an existing club through Club Master Sitael. To join a club, players must have a hero level of 15 or higher and TP of 1000 or higher. To establish a club, players must have a hero level of 20 or higher and TP of 5000 or higher.
  • Once a club is established, players can use the magic circle in the club lobby to enter their “Club Room” and manage their club through the “Manager Mahasiah.”
  • Clubs have a concept of “medals,” which can be obtained by PKing other club members. Accumulating medals will allow players to upgrade their club to a “guild” or “force.” Currently, medals can only be obtained, and the club status will be maintained.
  • When PK is conducted between members of opposing clubs and medals are obtained, the user who died from PK will lose 10% of their “lost EXP”, which the PKer will acquire. At this time, medals and EXP can only be obtained when the level difference between myself and the opponent is within the +-6 range.
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  • 클리엔텔라스 클럽이 확장됩니다. 기존 HUD에서 클리엔텔라스 버튼을 터치하면, 클리엔텔라스 로비로 이동합니다. 이 공간은 앞으로 전개될 클럽(길드, 포스) 및 세력전의 기초가 됩니다.
  • 클럽 마스터 시타엘을 통해 자신의 클럽을 생성하거나, 다른 클럽에 가입할 수 있습니다.
  • 클럽에 가입하려면 계정 내 영웅 레벨 15 이상, TP 1000 이상이 요구됩니다.
  • 클럽을 창설하려면 계정 내 영웅 레벨 20 이상, TP 5000 이상이 요구됩니다
  • 클럽이 생기면 클럽 로비에 있는 마법진을 통해 자신의 ‘클럽 룸’으로 이동 가능합니다. ‘클럽 룸’에서는 ‘관리인 마하아시아’를 통해 클럽 관리가 가능합니다.
  • 클럽에는 ‘메달’ 개념이 있습니다. ‘메달’은 다른 클럽원을 PK하여 획득할 수 있으며, 메달을 쌓아 추후 클럽을 ‘길드’ 및 ‘포스’로 업그레이드 할 수 있게 됩니다. 현재는 메달을 획득할 수만 있으며, ‘클럽’ 상태를 유지합니다.
  • 상대 클럽원 간에 PK를 하여 메달을 획득할 시, PK로 사망한 유저가 ‘잃어버린 EXP’의 10%를 PKer가 획득하게 됩니다. 이 때, 나와 상대방의 레벨 차이가 +-6 범위 안에 있을 때만 메달 및 exp획득이 가능해집니다.
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  • クリエンテラスクラブが拡張されます。 従来のHUDでクリエンテラスボタンをタップすると、クリエンテラスロビーに移動します。 この空間は、今後展開されるクラブ(ギルド、フォース)及び勢力戦の基礎となります。
  • クラブマスターシタエルを通じて自分のクラブを作成したり、他のクラブに加入したりすることができます。
  • クラブに加入するには、アカウント内のヒーローレベル15以上、TP1000以上が必要です。
  • クラブを創設するには、アカウント内のヒーローレベル20以上、TP5000以上が必要です。
  • クラブができたらクラブロビーにある魔法陣を通じて自分の「クラブルーム」に移動できます。 「クラブルーム」では「管理人マッハアジア」を通じてクラブ管理が可能です。
  • クラブには「メダル」の概念があります。 「メダル」は他のクラブ員をPKして獲得することができ、メダルを積んで今後クラブを「ギルド」および「フォース」にアップグレードできるようになります。 現在はメダルを獲得することしかできず、「クラブ」の状態を維持します。
  • PKでメダルを獲得するために相手のクラブメンバーと戦った場合、PKで死んだユーザーは「失われた経験値」の10%を失い、PKerが獲得します。この時、自分と相手のレベル差が+-6の範囲内である場合に限り、メダルと経験値を獲得することができます。

📋Design NOTE

To ensure that PK and PvP, which are the pillars of EXTOCIUM, work constantly throughout the game, the existing PK leverage system will be modified and supplemented, and a new content called ‘Seven Holy Grails’ will be added when joining a club.

The existing PK leverage zone has been designed to allow hunting without the risk of PK, which does not serve the purpose, so the PK leverage will be lowered, and leverage through Seven Holy Grails will be provided separately. This leverage effect will continue to be added throughout the game content, and a system will be added to allow NFTs with higher BaseStat to receive more leverage effects. However, after the introduction of the succession system in the future, these effects will be differentially applied, and only a slight increase in effect will be given to NFTs with 21 Stat for the time being.

In addition, the arena match will be changed to a league format, and the arena rewards will be greatly increased.
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EXTOCIUM의 기둥이 되는 PK 및 PvP가 게임 전반에 끊임없이 작동하도록 하기 위해, 기존 PK 레버리지 시스템을 수정 및 보완하고, 클럽 가입 시 상시 발동되는 ‘일곱 성배’ 컨텐츠가 추가됩니다.

기존 PK레버리지존은 디자인 목적에 맞지 않게 PK의 위험도 없이 사냥이 진행되어온 관계로, PK레버리지를 하향하고, 일곱 성배를 통한 레버리지가 별도로 제공됩니다. 이러한 레버리지 효과는 게임 컨텐츠 전반에 계속 추가될 예정이며, BaseStat이 높은 NFT가 더 많은 레버리지 효과를 얻을 수 있도록 시스템이 추가됩니다. 단, 추후 계승 시스템 도입 후 이러한 효과가 차등 적용될 것이며, 우선은 21 Stat의 NFT에만 미약한 상승 효과가 부여됩니다.

또한 아레나 매치를 리그 단위로 변경하고, 아레나 보상을 대폭 상향합니다.
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EXTOCIUMの柱となるPKおよびPvPがゲーム全般に絶えず作動するようにするために、既存PKレバレッジシステムを修正および補完し、クラブ加入時に常時発動される「七星杯」コンテンツが追加されます。

既存のPKレバレッジゾーンはデザイン目的に合わないPKの危険もなく狩りが進行されてきた関係で、PKレバレッジを下方修正し、7つの聖杯を通じたレバレッジが別途提供されます。 このようなレバレッジ効果はゲームコンテンツ全般に引き続き追加される予定であり、BaseStatの高いNFTがより多くのレバレッジ効果を得られるようにシステムが追加されます。 ただし、今後継承システム導入後、このような効果が差等適用され、まずは21StatのNFTにのみ微弱な上昇効果が付与されます。

また、アリーナマッチをリーグ単位に変更し、アリーナ補償を大幅に引き上げます。

PK

  • When resurrecting with the Feather of Resurrection, PK points will not decrease.
  • The time required for item ownership release will vary depending on the PK level in the PK Leverage Zone (in seconds). (e.g. for PK level 10, item ownership will be released immediately)
  • A contract from Niverius will be added, which can lower PK level by consuming gold and items. (Available from a village NPC)
  • The effect of PK leverage is reduced.
  • Resurrection Feather usage limit per day added. (3 times a day)
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  • 부활의 깃털로 부활 시, PK 점수가 감소되지 않습니다.
  • PK 레버리지 존에서 PK레벨마다 아이템 소유권 해제까지 걸리는 시간 (초)가 차등 적용됩니다. ( 예 ; PK10 레벨의 경우 즉시 아이템 소유권 해제 )
  • PK 레벨을 골드 및 아이템을 소모하여 깎을 수 있는 ‘니베리우스의 계약’ 이 추가됩니다. ( 마을 NPC )
  • PK 레버리지의 효과가 감소합니다.
  • 부활의 깃털의 하루 사용량 제한이 추가됩니다. (1일 3회)
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  • 復活の羽根で復活した場合、PKスコアは減少しません。
  • PKレバレッジゾーンでPKレベルごとにアイテム所有権解除までかかる時間(秒)が差等適用されます。(例:PK10レベルの場合、直ちにアイテム所有権解除)
  • PKレベルをゴールドおよびアイテムを消耗して削ることができる「ニベリウスの契約」が追加されます。 (村 NPC)
  • PKレバレッジの効果が減少します。
  • 復活の羽毛の一日使用量制限が追加されます。 (1日3回)

Seven Sacred Relics

  • Joining a ‘Club’ allows anyone to participate in the ‘Seven Sacred Relics’ game at all times.
  • The Seven Sacred Relics can be initially obtained from monsters (world drop).
  • There are a total of seven relics on the server, and when a club member owns one, a 3% increase in item & gold drop rate and EXP bonus is applied to all members of the club. (Efficiency will vary based on base NFT stats per relic)
  • A relic icon appears above the head of the club member who owns the relic, and other users can PK and steal the relic.
  • It is possible for one person to acquire all seven relics through PK.
  • If a person who owns all seven relics is PKed, the PKer can take all seven relics.
  • The effect of the relic continues while in possession.
  • If the owner of the relic logs out or remains in the peace zone for 10 minutes, the relic will return to the monster.
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  • ‘클럽’에 가입하면 누구나 ‘일곱 성배’ 게임에 상시 참여 됩니다.
  • 일곱 성배는 최초에 몬스터로부터 획득 가능합니다. (월드드랍)
  • 서버에는 총 7개의 성배가 존재하고, 이것을 클럽원이 1개 소유할 때 마다 해당 클럽원이 가입된 클럽원 전체 인원에게 아이템&골드 드랍률 및 EXP 보너스에 대한 3% 상승률이 적용됩니다. (베이스 NFT 스탯에 따라 성배 1개당 효율 차등 적용 예정)
  • 성배를 가진 클럽원 머리 위에는 성배 아이콘이 뜨고, 이 아이콘이 뜬 유저를 PK하여 성배를 뺏어올 수 있습니다.
  • PK를 통해 한 사람이 7개의 성배를 모두 차지할 수도 있습니다.
  • 7개의 성배를 가진 사람을 PK했을 시, PKer가 모든 성배를 탈취할 수 있습니다.
  • 성배는 가지고 있는 동안 효과가 지속됩니다.
  • 성배의 주인이 접속을 종료하거나 피스존에 있는 상태로 10분이 지나면 성배는 몬스터에게로 복귀합니다.
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  • 「クラブ」に加入すると、誰もが「七星杯」ゲームに常時参加します。
  • 七星杯は最初にモンスターから獲得可能です。(ワールドドロップ)
  • サーバーには計7つの聖杯が存在し、これをクラブ員が1つ所有するたびに該当クラブ員が加入したクラブ員全体の人数にアイテム&ゴールドドロップ率およびEXPボーナスに対する3%上昇率が適用されます。 (ベースNFTスタットにより聖杯1個当たりの効率差を適用予定)
  • 聖杯を持ったクラブ員の頭上には聖杯アイコンが浮かび、このアイコンが浮いたユーザーをPKして聖杯を奪ってくることができます。
  • PKを通じて一人が7つの聖杯をすべて占めることもできます。
  • 7つの聖杯を持った人をPKした場合、PKerがすべての聖杯を奪取できます。
  • 聖杯は持っている間に効果が持続します。
  • 聖杯の主人が接続を終了したりピースゾーンにいる状態で10分経つと聖杯はモンスターに復帰します。

Arena

  • Arena matchmaking will be changed to a league-based system.
  • Arena monsters will be removed and the red ring will start closing in after 2 minutes. Going outside of the red ring will result in continuous HP loss.
  • Arena ranking rewards will be significantly increased.
  • When entering the arena, the player’s starting position is changed from top/bottom to left/right
  • Changed level difference compensation for arena trophies to loss compensation (removed victory bonus)
  • To ensure smooth league matching, the existing Conqueror League stage has been closed and only the Emperor League will be operated. Trophies will be reset every week in the Emperor League.
  • The issue with arena ranking rewards has been fixed
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  • 아레나 매칭이 리그 단위로 변경됩니다.
  • 아레나 몬스터가 삭제되고, 2분 뒤부터 레드 링이 거리를 좁혀옵니다. 레드 링 바깥으로 나가면 HP가 지속적으로 감소됩니다.
  • 아레나 랭킹 보상이 대폭 상향 됩니다.
  • 아레나 진입 시 플레이어 시작 위치를 상/하 에서 좌/우 로 변경
  • 아레나 트로피에 대한 레벨 차이 보정을 패배 보정 위주로 변경 ( 승리 보너스 제거 )
  • 원활한 리그 매칭을 위해 아레나 리그 단계 중 기존 컨쿼러 리그가 닫히고, 엠퍼러 리그까지만 운영하도록 변경. 엠퍼러 리그에서는 1주마다 트로피가 초기화 됩니다.
  • 아레나 랭킹 보상 오류 수정
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  • アリーナマッチングがリーグ制に変更されます。
  • アリーナモンスターが削除され、2分後に赤いリングが狭まっていきます。赤いリングの外に出ると、持続的なHP減少が起こります。
  • アリーナランキング報酬が大幅に増加します。
  • アリーナ進入時、プレイヤー開始位置を上/下から左/右に変更
  • アリーナトロフィーに対するレベル差補正を敗北補正中心に変更(勝利ボーナス除去)
  • 円滑なリーグマッチングのためにアリーナリーグ段階中に既存のコンクラーリーグが閉じられ、エンペラーリーグまで運営するように変更。 エンペラーリーグでは、1 週間ごとにトロフィーが初期化されます。
  • アリーナランキング補償エラー修正

Party

  • We will test increasing party members from 2 to 3.
  • If a party member has a ‘stun’ skill, the cooldown time for each stun skill will increase proportionally to the number of party members.
  • During party hunting, items can be obtained by any party member and will be distributed automatically based on the distribution method.
    • Even if member A eats items 1, 2, and 3, each item will be obtained by A, B, and A in order.
  • If party members move far apart, item distribution will be changed to be applied individually like EXP.
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  • 파티 인원을 기존 2명 -> 3명으로 테스트합니다.
  • 파티원에게 ‘스턴’ 스킬이 있을 경우, 각 스턴 스킬의 쿨타임은 인원에 비례해 늘어나게 됩니다.
  • 파티 사냥 시, 아이템은 파티원 누구나 획득 가능하고, 분배 방식에 따라 자동 분배가 적용됩니다.
    • A가 아이템 1,2,3을 먹더라도 아이템은 각각 A, B, A순으로 획득됨
  • 파티원이 멀어질 경우, 아이템 분배도 EXP와 마찬가지로 각자 적용되도록 변경됩니다.
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  • パーティー人数を既存の2人→3人でテストします。
  • パーティーメンバーに「スタン」スキルがある場合、各スタンスキルのクールタイムは人数に比例して増えることになります。
  • パーティー狩りの時、アイテムはパーティーメンバー誰でも獲得でき、分配方式によって自動分配が適用されます。
    • Aがアイテム1、2、3を食べてもアイテムはそれぞれA、B、Aの順に獲得される。
  • パーティーメンバーが遠ざかった場合、アイテムの分配もEXPと同様にそれぞれ適用されるように変更されます。

Energy

  • Energy system will be changed from being tied to each account to being tied to each hero unit.
  • Energy will still be charged at a rate of 100 per hero per day.
  • See Energy Guide for more information
  • Energy Time Potion (1h) will be introduced for testing. Energy Time allows players to enjoy content without using up energy for 1 hour per day for a week. However, if a player hunts monsters with a lower level than themselves, the drop rate and EXP gain will be reduced to prevent low-level zone abuse.
  • To revamp the energy system, there will be a process during server maintenance to convert all remaining paid energy amount in user accounts to potions. (Energy usage will be applied to equipped heroes after using energy potions.)
  • To prevent infinite growth, the amount of energy potions available per hero per week will be limited.
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  • 에너지 시스템이 기존 계정 -> 영웅 단위로 귀속됩니다.
  • 에너지는 기존과 마찬가지로, 영웅당 하루 100이 충전됩니다.
  • 자세한 내용은 에너지 가이드 참조
  • 에너지 타임 포션 (1h)가 테스트 도입됩니다. 에너지 타임은 1주일간 하루 1시간씩 에너지를 닳지 않고 컨텐츠를 즐길 수 있습니다. 단, 자신보다 레벨이 낮은 몬스터를 사냥할 경우 드랍률 및 exp획득량이 줄어들게 됩니다. (낮은 레벨존 어뷰징 방지)
  • 에너지 시스템 개편을 위해 서버점검 시, 사용자 계정에 남아있는 유료 에너지 분량을 모두 포션으로 치환시키는 작업이 있을 예정입니다. ( 이후 에너지 포션 사용 시 장착중인 영웅에게 에너지 사용 )
  • 무한 성장 방지를 위해 영웅 당 1주일간 사용 가능한 에너지 포션량이 제한됩니다.
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  • エネルギーシステムが既存のアカウント→ヒーロー単位に帰属します。
  • エネルギーは従来と同様に、ヒーローあたり 1 日 100 が充電されます。
  • 詳細はエネルギーガイドを参照
  • エネルギータイムポーション(1h)がテスト導入されます。 エナジータイムは、1 週間、1 日 1 時間、エネルギーを使い果たすことなくコンテンツを楽しむことができます。 ただし、自分よりレベルの低いモンスターを狩る場合、ドロップ率およびexp獲得量が減少します。 (低レベルゾーンのアビュージング防止)
  • エネルギーシステム改編のためにサーバー点検時、ユーザーアカウントに残っている有料エネルギー分量をすべてポーションに置き換える作業がある予定です。(以後、エネルギーポーション使用時に装着中の英雄にエネルギー使用)
  • 無限の成長を防ぐために、ヒーローあたり1週間使用可能なエネルギーポーション量が制限されます。

Etc

  • A new map called “Goblin Mine” will be added, which is not a PK leverage zone. Players can choose between two paths south of the cursed tomb.
  • A bug where the buff effect infinitely overlaps will be fixed.
  • Auto mode will be updated to prioritize skill attacks over normal attacks.
  • Fixed a bug where only non-tradable runes were recognized as materials in the production of ‘Luck Rune’ and ‘Protection Rune’.
  • Asset-wide optimization work for client optimization
  • Slight increase in beginner hunting ground potion material drop rate
  • Increased the damage reduction value of ‘Lizard Tail Soup’ from 5% to 10%
  • Increase in gold and EXP drop rate for ‘Ancient Goblin’
  • Decrease in EXP gained for players who contributed less than 3% damage to ‘Ancient Goblin’
  • Decrease in EXP gained for players who contributed less than 3% damage to ‘Humbaba’
  • You can obtain the “Pen of Oblivion” item from “Hermion”.
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  • PK레버리지존이 아닌 ‘고블린 광산’ 맵이 추가됩니다. 저주받은 무덤 남쪽에서 두갈래 길을 선택할 수 있습니다.
  • 버프 이펙트가 무한히 겹쳐 나오는 버그가 수정됩니다.
  • 오토 사용 시, 일반 공격보다 스킬 공격을 우선하도록 변경됩니다.
  • ‘행운의 룬’ 및 ‘보호의 룬’ 제작에서 거래불가 룬만 재료로 인정되는 버그가 수정됩니다.
  • 클라이언트 최적화를 위한 에셋 전반 최적화 작업
  • 초보자 사냥터 포션 재료 드랍확률 소폭 상향
  • ‘도마뱀 꼬리 스프’의 데미지 감소 값을 5% > 10%로 상향
  • ‘고대 고블린’ 의 골드 및 EXP 드랍량 상향
  • ‘고대 고블린’ 의 데미지 기여도 3% 이하 EXP 획득량 하향
  • ‘훔바바’의 데미지 기여도 3% 이하 EXP 획득량 하향
  • ‘헤르마이온’ 에게서 ‘망각의 펜’ 아이템 획득 가능
  • ‘심판의 오브’ 고정 1차스탯을 2,4,2,2,5,1 로 변경 (가이드참조)
  • 맵5 재료인 백설화 ~ 고블린클럽 상점 판매 가격 오류 수정
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  • PKレバレッジゾーンではなく、「ゴブリン鉱山」マップが追加されます。 呪われた墓の南から二つの道を選ぶことができます。
  • バフエフェクトが無限に重なるバグが修正されます。
  • オート使用時、通常の攻撃よりもスキル攻撃を優先するように変更されます。
  • 「幸運のルーン」および「保護のルーン」製作で取引不可ルーンのみ材料として認められるバグが修正されます。
  • クライアント最適化のためのアセット全般最適化作業
  • 初心者ハンター ポーション材料 ドロップ確率 小幅アップ
  • 「トカゲしっぽスープ」のダメージ減少値を5%>10%に上方修正。
  • 「古代ゴブリン」のゴールド及びEXPドロップ量を上方修正
  • 「古代ゴブリン」のダメージ寄与度3%以下EXP獲得量を下方修正
  • 「フンバ」のダメージ寄与度3%以下EXP獲得量を下方修正
  • 「ヘルマイオン」から「忘却のペン」アイテム獲得可能

Skill Balance

  • To ensure stable network battles, the world cooldown time for all skills with a world cooldown of 0.1s is increased by 0.5s intervals for testing. (including normal attack)
  • For charging skills ‘Wandering’, ‘Rush’, and ‘Canon Rush’, the charging speed is increased from 0.3s to 0.4s, and the jump time for ‘Jump Attack’ is decreased from 0.6s to 0.5s.
  • The initial damage of ‘Jump Attack’ is increased from 800 to 850.
  • The charging length of ‘Canon Rush’ is reduced from 8 to 7.5, and the initial damage is reduced from 770 to 720.
  • The cooldown of ‘Dracula’ is increased from 6.5s to 7s, and the projectile speed is increased from 6 to 8.
  • The world cooldown of ‘Salt Flower’ skill is set to 2.5s (the same world cooldown applied to stun skills).
  • The attack interval of ‘Spirit’s Call’ is decreased from 2s to 1.5s, and the initial attack power is increased from 130 to 136.
  • The skills ‘Beautiful Star’ and ‘Fighting Sprit’ are changed from HP consumption to MP consumption (0.5% MP consumption per second).
  • The initial damage of ‘Lullaby’ skill is increased from 105 to 110, and the initial damage of ‘Wandering’ skill is increased from 650 to 700.
  • The description of ‘Power Attack’ skill is corrected to include the knockback function.
  • The description of ‘Babylon’s Cry’ skill is accurately revised, and the enemy’s damage reduction is increased from 20% to 30%, and the duration is increased from 7s to 10s.
  • The skill ‘Red Bombardment’ has an additional damage reduction function of 15%.
  • Increase the initial attack power of the ‘Annihilate’ skill from 260 to 270.
  • Increase the initial attack power of the ‘Rain of Destruction’ skill from 195 to 218.
  • Increase the initial attack power of the ‘Piercing Thorn’ skill from 700 to 792.
  • Increase the initial attack power of the ‘Power Attack’ skill from 235 to 260.
  • Increase the initial attack power of the ‘Mysterious revelation’ skill from 700 to 780.
  • Increased ‘Little devil’ damage buff starting value from 10% to 15% / Increased movement speed buff starting value from 15% to 15.5
  • ‘Ishtar’s Gate’ skill application time increased from 7s > 8s
  • ‘Meditation’ HP cost reduced from 0.4% to 0.2% / Damage reduction buff initial value increased from 19 to 20
  • ‘Great Conqueror’ Agility buff initial value increased from 15 > 17
  • ‘Sword Master’ skill’s initial attack power increased from 255 to 275
  • ‘Halfmoon’ skill’s initial attack power increased from 245 to 260
  • ‘Mana Blade’ skill’s initial attack power increased from 240 to 250
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  • 안정적인 네트워크 전투를 위해 월드쿨타임이 0.1s로 적용되어있는 모든 스킬의 월드 쿨타임을 0.5s 간격으로 상향 테스트 (일반공격 포함)
  • 돌진형 스킬 ‘유랑’ , ‘돌진’ , ‘캐논러시’의 돌진 속도를 0.3s > 0.4s로 늘리고, ‘점프어택’의 점프 시간을 0.6s > 0.5s로 감소
  • ‘점프어택’ 스킬 데미지 초기값 800 > 850으로 증가
  • ‘캐논러시’ 스킬 돌진 길이 8 > 7.5로 감소
  • ‘캐논러시’ 스킬 데미지 초기값 770 > 740으로 감소
  • ‘드라큘라’ 스킬 쿨타임 6.5s > 7s로 증가
  • ‘드라큘라’ 스킬의 발사체 속도를 6 > 8로 증가
  • ‘소금꽃’ 스킬의 월드 쿨타임 2.5s로 적용 ( 스턴기에 적용되는 월드쿨 동일 적용 )
  • ‘정령의 부름’ 스킬의 공격 인터벌 2s > 1.5s로 감소
  • ‘정령의 부름’ 스킬의 공격력 초기값 130 >136으로 증가
  • ‘아름다운 별’, ‘화염의 투지’ 스킬을 HP소모 방식에서 MP소모 방식으로 변경 ( 초당 MP 0.5% 감소 )
  • ‘자장가’ 스킬 데미지 초기값 105 > 110으로 증가
  • ‘유랑’ 스킬 데미지 초기값 650 > 720으로 증가
  • ‘파워어택’ 스킬 설명에 넉백 기능 스트링이 빠져있던 것을 수정
  • ‘바빌론의 함성’ 스킬 설명을 정확하게 수정 및 적의 데미지 감소 기능을 20% > 30%로 증가 / 적용 시간을 7s > 10s로 증가
  • ‘붉은 폭격’ 스킬에 데미지 감소 기능 추가 (15%)
  • ‘섬멸’ 스킬의 공격력 초기값 260 > 270으로 증가
  • ‘멸망의 비’ 스킬의 공격력 초기값 195 > 218로 증가
  • ‘가시뚫기’ 스킬의 공격력 초기값 700 > 792로 증가
  • ‘파워어택’ 스킬의 공격력 초기값 235 > 260으로 증가
  • ‘의문의 부름’ 스킬의 공격력 초기값 700 > 780으로 증가
  • ‘장난꾸러기’ 데미지 버프 초기값을 10% > 15%로 증가 / 이동속도 버프 초기값을 15% > 15.5%로 증가
  • ‘이슈타르의 문’ 스킬 적용 시간을 7s > 8s로 증가
  • ‘명상’의 HP소모량 0.4% > 0.2%로 감소 / 데미지 감소 버프 초기값 19 > 20으로 증가
  • ‘위대한 정복자’의 민첩 버프 초기값 15> 17로 증가
  • ‘소드마스터’ 스킬의 공격력 초기값 255 > 275 로 증가
  • ‘하프문’ 스킬의 공격력 초기값 245 > 260 으로 증가
  • ‘마나 블레이드’ 스킬의 공격력 초기값 240 > 250으로 증가
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  • 安定したネットワーク戦闘のため、ワールドクールタイムが0.1sで適用されているすべてのスキルのワールドクールタイムを0.5s間隔で上方テスト(一般攻撃含む)
  • 突進型スキル「流浪」、「突進」、「キヤノンラッシュ」の突進速度を0.3s>0.4sに増やし、「ジャンプアタック」のジャンプ時間を0.6s>0.5sに減少。
  • 「ジャンプアタック」スキルダメージ初期値800 > 850に増加
  • 「キヤノンラッシュ」スキル突進長さ8>7.5に減少。
  • 「キヤノンラッシュ」スキルダメージ初期値770 > 720に減少
  • 「ドラキュラ」スキルクールタイムが6.5s > 7sに増加。
  • 「ドラキュラ」スキルの発射体速度を6>8に増加
  • 「塩の花」スキルのワールドクールタイム2.5sで適用(スタンギに適用されるワールドクール同一適用)
  • 「精霊の呼びかけ」スキルの攻撃インターバル2s > 1.5s に減少。
  • 「精霊の呼びかけ」スキルの攻撃力の初期値130 > 136 に増加
  • 「美しい星」、「火炎の闘志」スキルをHP消耗方式からMP消耗方式に変更(毎秒MP0.5%減少)
  • 「子守唄」スキルダメージ初期値105>110に増加
  • 「流浪」スキルダメージ初期値650 > 700に増加
  • 「パワーアタック」スキル説明にノックバック機能ストリングが抜けていたものを修正
  • 「バビロンの歓声」スキル説明を正確に修正し、敵のダメージ減少機能を20% > 30%に増加 / 適用時間を7s > 10sに増加
  • 「赤い爆撃」スキルにダメージ減少機能を追加(15%)
  • 「殲滅」スキルの攻撃力初期値260>270に増加
  • 「滅亡の秘」スキルの攻撃力 初期値195 > 218に増加
  • 「とげ抜き」スキルの攻撃力 初期値700 > 792に増加
  • 「パワーアタック」スキルの攻撃力初期値235>260に増加
  • 「疑問の呼び声」スキルの攻撃力の初期値700>780に増加
  • 「いたずらっ子」ダメージバフの初期値を10% > 15%に増加 / 移動速度バフの初期値を15% > 15.5%に増加
  • 「イシュタールの門」スキル適用時間を7s > 8sに増加
  • 「瞑想」のHP消耗量 0.4% > 0.2% に減少 / ダメージ減少 バフ初期値 19 > 20 に増加
  • 「偉大な征服者」の敏捷バフ初期値15>17に増加
  • 「ソードマスター」スキルの攻撃力の初期値255>275に増加
  • 「ハーフムーン」スキルの攻撃力初期値245>260に増加
  • 「マナブレード」スキルの攻撃力初期値240 > 250に増加


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