✅09.11 Client patch

👉🕓KST : 2023-09-11 11:00 AM ~ 02:00 PM

Server maintenance will be conducted today for client patching.
The inspection is expected to take approximately 3 hours.
After maintenance, please update the client at each store when connecting.

*The skill rune crafting NPC will not appear until the modification is complete. It will be applied normally through a hot patch in the future.

*Changes to the PK table, etc. will be updated on the guide page during patch time.

*The cause of ghost mobs and channel overlap bugs will be eliminated initially, but it will be necessary to check whether they occur again after testing the live service. We apologize for the inconvenience.

*As arena scores change due to account integration, NFT-worth of scores may be removed and trophy scores may change. Please keep this in mind when using it.


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금일 클라이언트 패치를 위한 서버 점검이 실시됩니다.
점검에는 약 3시간이 소요될 예정입니다.
점검 후, 접속 시 각 스토어에서 클라이언트를 업데이트 해 주시길 바랍니다.

*스킬 룬 제작 NPC는 수정이 완료될 때까지 나타나지 않습니다. 추후 핫패치를 통해 정상 적용 예정입니다.

*변경되는 PK 테이블 등은 패치 시간 동안 가이드 페이지에 갱신될 예정입니다.

*유령몹 및 채널중첩 버그의 원인은 1차로 제거되나, 라이브 서비스 테스트 후 다시 발생되는지 여부를 확인해야 합니다. 이용에 불편을 드려 죄송합니다.

*아레나 점수가 계정 통합으로 변경되면서 NFT 분량의 점수가 제거되고, 트로피 점수에 변동이 발생될 수 있습니다. 이용에 참고 부탁 드립니다.
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本日、クライアントパッチのためのサーバー点検が実施されます。
点検には約3時間かかる予定です。
点検後、接続時に各ストアでクライアントを更新してください。

*スキルン製作NPCは修正が完了するまで表示されません。 今後ホットパッチを通じて正常に適用する予定です。

*変更されるPKテーブルなどはパッチ時間中にガイドページに更新される予定です。

*幽霊モブ及びチャンネル重複バグの原因は1次的に除去されますが、ライブサービステスト後に再び発生するかどうかを確認する必要があります。 ご利用にご不便をおかけして申し訳ございません。

*アリーナ点数がアカウント統合に変更されると、NFT分量の点数が除去され、トロフィー点数に変動が発生することがあります。 ご利用の参考をお願いします。

Hero Succession

  • You can enter the Ashurbanipal Library from the Magic shop and proceed with content such as succession and synthesis.
  • You can succession a hero who is level 48 or higher and has a base stat of 17 or higher.
  • Succession costs materials and fees.
  • For the first time, two types of successor heroes, ‘Indra’ and ‘Nanna’, will be revealed.
  • Inherited hero skills may be added later.
  • New skill types include ‘Chain Lightning’ and ‘Windmill’ functions.
  • When inheriting a hero, like summoning a hero, the hero is decided first, and one type of skill is randomly selected from the hero’s skill pool.
    (Initially supporting a pool of 5 types of skills)
  • Inherited heroes get new skins, and you can also equip previous hero skins in the hero details menu.
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  • 마법 공방에서 아슈르바니팔 도서관으로 입장하여 계승, 합성 등의 컨텐츠를 진행할 수 있습니다.
  • 레벨 48이상, 베이스 스탯 17 이상의 영웅을 계승 시킬 수 있습니다.
  • 계승에는 재료 및 수수료가 소모됩니다.
  • 계승 영웅은 최초로 ‘인드라’ , ‘난나’ 2종이 먼저 공개됩니다.
  • 이후 계승 영웅 스킬은 추가될 수 있습니다.
  • 신규 스킬 타입에 ‘체인 라이트닝’ , ‘윈드밀’ 기능이 포함됩니다.
  • 영웅 계승시 영웅 소환과 마찬가지로 영웅이 먼저 결정되고, 해당 영웅의 스킬풀에서 1종의 스킬이 랜덤 선택됩니다. ( 최초 각 5종의 스킬 풀 지원 )
  • 계승된 영웅은 새로운 스킨을 얻게 되고, 영웅 상세정보 메뉴에서 이전 영웅의 스킨을 장착할 수도 있습니다.
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  • 魔法工房からアシュルバニパル図書館に入場し、継承、合成などのコンテンツを行うことができます。
  • レベル48以上、ベーススタット17以上の英雄を継承させることができます。
  • 継承には材料および手数料がかかります。
  • 継承英雄は初めて「インドラ」、「ナンナ」の2種が先に公開されます。
  • その後、継承ヒーロースキルは追加される場合があります。
  • 新規スキルタイプに「チェーンライトニング」、「ウィンドミル」機能が含まれます。
  • 英雄継承時、英雄召喚と同様に英雄が先に決定され、その英雄のスキルプールから1種のスキルがランダム選択されます。 (最初の各5種のスキルフルサポート)
  • 継承された英雄は新しいスキンを獲得し、英雄詳細情報メニューから以前の英雄のスキンを装着することもできます。

✅Hero Synthesis

  • You can now combine heroes with the same base stats to create one level higher stats. (15+15 = 16)
  • Base stats can only be increased up to 20 through synthesis.
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  • 동일한 베이스 스탯의 영웅을 합성하여 한 단계 위 스탯으로 제작할 수 있게 됩니다. ( 15+15 = 16 )
  • 합성을 통한 베이스 스탯 상승은 20까지만 가능합니다.
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  • 同じベーススタットのヒーローを合成して、ワンランク上のスタットで制作できるようになります。 ( 15+15 = 16 )
  • 合成によるベーススタットの上昇は20まで可能です。

Hero Reload

  • Full Reload: Reloads all information about the hero. The hero’s level and primary stats are maintained, and the skill level is reset. When reloading, hero type and skills are all randomly selected. For inherited heroes, all 3rd skill and skill rune slots are also reloaded and reset.
  • Succession Reload: Only available to Succession Heroes, and reloads the Succession Hero’s skills and skill rune slots. Skill level is reset.
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  • 전체 리로드 : 영웅의 모든 정보를 리로드 합니다. 영웅의 레벨과 1차스탯은 유지되며, 스킬 레벨은 초기화됩니다. 리로드 시, 영웅 타입, 스킬이 모두 랜덤하게 선택됩니다. 계승된 영웅의 경우, 3차 스킬 및 스킬 룬 슬롯도 모두 리로드 및 초기화 됩니다.
  • 계승 리로드 : 계승 영웅만 사용할 수 있으며, 계승 영웅의 스킬 및 스킬 룬 슬롯을 리로드 합니다. 스킬 레벨이 초기화 됩니다.
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  • フルリロード: ヒーローのすべての情報をリロードします。 ヒーローのレベルと一次スタットは維持され、スキル レベルは初期化されます。 リロード時、ヒーロータイプ、スキルがすべてランダムに選択されます。 継承されたヒーローの場合、3次スキルとスキルルーンスロットもすべてリロードおよび初期化されます。
  • 継承リロード:継承英雄のみ使用でき、継承英雄のスキルおよびスキルルーンスロットをリロードします。 スキル レベルが初期化されます。

Succession – Skill Rune System

  • The 3rd active skill slot is open to inherited characters.
  • Four types of skill runes can be attached to this skill.
  • Skill rune slots are arranged in a random mix of 4 shapes and 7 colors each.
  • You can create skill runes that match the shape and color of each rune slot and install or replace them.
  • Skill runes can be crafted using materials collected in dungeons, and random options are given each time they are crafted.
  • The skill rune effect is applied to the target hit by the active skill for n seconds. (Guide scheduled to open)
  • The effect of the skill rune consists of various counter stats, such as reducing the opponent’s damage increase or reducing the healing effect by half. Skill rune effect types may continue to be added in the future.
  • Skill rune effect types may continue to be added in the future.
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  • 계승 캐릭터에게는 3번째 액티브 스킬 슬롯이 개방됩니다.
  • 해당 스킬에는 4종의 스킬 룬을 부착할 수 있습니다.
  • 스킬 룬 슬롯은 각각 4개의 모양, 7개의 컬러가 랜덤 혼합되어 배치됩니다.
  • 각 룬 슬롯의 모양과 컬러에 맞는 스킬 룬을 제작하여 장착하거나 교체할 수 있게 됩니다.
  • 스킬 룬은 던전에서 모은 재료로 제작 가능하며, 제작 시 마다 랜덤한 옵션이 부여됩니다.
  • 스킬 룬 효과는 해당 액티브 스킬에 피격된 타겟 에게 n초간 적용됩니다. (가이드 오픈 예정)
  • 스킬 룬의 효과는 상대의 데미지 증가를 깎거나, 힐 효과를 반감시키는 등의 다양한 카운터 스탯으로 이루어집니다.
  • 스킬 룬의 효과 타입은 추후 계속 추가될 수 있습니다.
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  • 継承キャラクターには、3 番目のアクティブ スキル スロットが開放されます。
  • そのスキルには4種類のスキルルーンを取り付けることができます。
  • スキルンスロットはそれぞれ4つの形、7つのカラーがランダムに混合されて配置されます。
  • 各ルーンスロットの形とカラーに合わせたスキルルーンを製作して装着したり交換できるようになります。
  • スキルルーンはダンジョンから集めた材料で製作でき、制作ごとにランダムなオプションが付与されます。
  • スキルルーン効果は、そのアクティブスキルに攻撃されたターゲットにn秒間適用されます。(ガイドオープン予定)
  • スキルンの効果タイプは、今後も追加される場合があります。
  • スキルンの効果は、相手のダメージ増加を削ったり、ヒール効果を半減させたりといった様々なカウンタースタットで行われます。 スキルンの効果タイプは、今後も追加される場合があります。

ETC

  • Unity MetaMask v 1.2.0 applied
  • The price of XTO will be slightly increased in the Gold <-> XTO swap rate.
  • Modify item acquisition radius
  • ‘Niberius’ PK point reduction function can be used 20 times a week > Increased from 40 times a week
  • Significantly reduced the amount of gold consumed to reduce the PK points of ‘Niberius’
  • Reduced the time for Purple Skull to come out of peaceful state from 30s to 15s.
  • Reduced the time for PK level to decrease while stopped from 1800s to 1200s.
  • When a PKer PKs a user 5 levels lower than himself, the energy reduction decreases from 5 to 2.
  • When a PKer PKs a user 5 levels lower than himself, the energy reduction decreases from 10 to 5.
  • Item drop rate and gold drop rate upon death depending on PK level are significantly lowered (see chart)
  • When energy reaches 0, the amount of damage reduction applied to the PC is reduced (damage reduction is reduced)
  • When energy reaches 0, increase the amount of damage reduction applied to NPCs (damage is reduced more)
  • PK leverage bonus increases according to NFT base stat (applies from 17 and above, see chart)
  • Partially lowered item/gold drop rates in Lv.50 dungeons and changed to PK leverage zone.
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  • 유니티 메타마스크 v 1.2.0 적용
  • 골드 <-> XTO 스왑 비율에서 XTO의 가격을 소폭 인상 예정
  • 아이템 획득 반경 수정
  • ‘니베리우스’의 PK 포인트 감소 기능을 주간 20회 사용 가능 > 40회 가능으로 증가
  • ‘니베리우스’의 PK 포인트 감소에 소비되는 골드량을 대폭 인하
  • 보라해골이 평화상태에서 해제되는 시간을 30s > 15s로 감소
  • 멈춰있는 상태에서 PK레벨이 감소하는 시간을 1800s > 1200s 로 감소
  • PKer 가 자신보다 5레벨 이하 유저를 PK했을 시 에너지감소량 5 > 2 로 감소
  • PKer 가 자신보다 5레벨 이하 유저를 PK했을 시 에너지감소량 10 > 5 로 감소
  • PK 레벨에 따른 사망 시 아이템 드랍률 , 골드 드랍률 대폭 하향 ( 도표 참조 )
  • 에너지가 0이 되었을 시, PC에게 적용되는 데미지 감소량을 하향 ( 데미지 감소가 줄어듬 )
  • 에너지가 0이 되었을 시, NPC에게 적용되는 데미지 감소량을 상향 ( 데미지가 더 많이 감소됨 )
  • NFT 베이스 스탯에 따른 PK 레버리지 보너스 증가 ( 17 이상부터 적용, 도표참조 )
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  • ユニティメタマスクv1.2.0適用
  • ゴールド<->XTOスワップ比率でXTOの価格を小幅に引き上げる予定
  • アイテム獲得半径修正
  • 「ニベリウス」のPKポイント減少機能を週間20回使用可能 > 40回可能に増加
  • 「ニベリウス」のPKポイント減に消費されるゴールド量を大幅に値下げ
  • ボラ骸骨が平和状態から解除される時間を30s>15sに減少
  • 止まっている状態でPKレベルが減少する時間を1800s > 1200s に減少
  • PKerが自分より5レベル以下のユーザーをPKした場合、エネルギー削減量5 > 2 に減少
  • PKerが自分より5レベル以下のユーザーをPKした場合、エネルギー削減量10 > 5 に減少
  • PKレベルによる死亡時のアイテムドロップ率、ゴールドドロップ率を大幅に下げる(図表参照)
  • エネルギーがゼロになった時、PCに適用されるダメージ減少量を下方修正( ダメージ減少)
  • エネルギーがゼロになった場合、NPCに適用されるダメージ減少量を上方修正(ダメージがより多く減少する)
  • NFTベーススタットによるPKレバレッジボーナスの増加(17以上から適用、図表参照)

Additional

  • Removal of the outline feature from random groups of monsters for performance optimization tests and replacement with rimlight (Art effects will be slightly changed.)
  • Optimization of Monster/Character/FX resources.
  • Removal of monster spawns at dungeon entrance locations.
  • Due to server stability issues, we are canceling the change to the PK zone in the Lv. 50 dungeon and limiting the number of dungeon entries to 3 times per account per day. ( If PK leverage is applied to dungeons in the future due to necessity, it will be implemented across all level dungeons. Additionally, once server improvements are made, the entry limit will be reduced from 3 times to 2 times per day. )
  • Changing Arena scores from the original account + 1 NFT to a consolidated account score.
  • Accordingly, the deletion of trophy scores accumulated in NFTs and the removal of rules related to arena trophy gains/losses due to NFT transfers.
  • Displaying the name of the killer on the death panel when a character dies.
  • Displaying a daily list of XTO swap users in the XTO swap menu.
  • The HP ratio of summoned creatures’ skills that the hero possesses has been increased by 20% each (e.g., Enkidu, etc.).
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  • 성능 최적화 테스트를 위해 랜덤한 일부 몬스터 그룹에 outline 기능을 삭제하고 rimlight로 대체 (아트 효과가 약간 변경됩니다.)
  • 몬스터/캐릭터/FX 리소스 최적화
  • 던전 입장 위치에 몬스터 스폰 삭제
  • 서버 안정성 이슈로 Lv.50 던전의 PK존 변경을 취소하고, 던전 입장 횟수를 계정 당 1일 3회로 제한 ( 추후 필요에 의해 던전 PK 레버리지가 적용되게 될 경우, 모든 레벨 던전에 동시 적용 될 예정입니다. 또한 서버 개선이 이루어지면 입장횟수가 3회 > 2회로 줄어들 예정입니다. )
  • 아레나 점수를 기존 계정+NFT 1종에서 계정 통합 점수로 변경
  • 이에 따라 NFT에 누적되던 트로피 점수 삭제 및 NFT이동에 의한 아레나 트로피 가감 관련 룰 삭제
  • 캐릭터 사망 시 누가 나를 죽였는지 사망 패널에 이름 표시
  • XTO 스왑 메뉴에서 일일 XTO 스왑 유저 목록 출력
  • 영웅이 가진 소환수 스킬의 HP 비율을 각 20%씩 상향 ( 엔키두 등… )
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  • パフォーマンス最適化テストのために、ランダムな一部のモンスターグループからアウトライン機能を削除し、リムライトで置き換え(アート効果がわずかに変更されます)。
  • モンスター/キャラクター/FXリソースの最適化。
  • ダンジョンの入口位置でのモンスタースポーンを削除。
  • サーバー安定性の問題により、Lv.50ダンジョンのPKゾーンの変更をキャンセルし、ダンジョンへの入場回数をアカウントごとに1日3回に制限します。( 今後、必要に応じてダンジョンにPKレバレッジが適用される場合、すべてのレベルのダンジョンに同時に適用される予定です。また、サーバーの改善が行われた場合、入場回数は3回から2回に減少する予定です。)
  • アリーナのスコアを既存のアカウント + NFT 1種からアカウント統合スコアに変更。
  • それに伴い、NFTに蓄積されていたトロフィースコアの削除およびNFTの移動によるアリーナトロフィーの増減に関連するルールの削除。
  • キャラクターが死亡した際に、誰が殺したのかを死亡パネルに名前で表示。
  • XTOスワップメニューで、日毎のXTOスワップユーザー一覧を表示。
  • 英雄が持つ召喚獣スキルのHP比率をそれぞれ20%上昇させました(エンキドゥなど)。


thank you.




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