📢Client Update Notice

A client update is scheduled for this week.
When updating the client, there will be server maintenance.
We sincerely apologize for the delay in the update schedule.
We are currently fixing a payment-refund-related bug, and after resolving this issue, we plan to request a store review. Please understand that Google update may be done first if IOS approval is delayed.
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금주 내로 클라이언트 업데이트가 예정되어 있습니다.
클라이언트 업데이트 시, 서버 점검이 있을 예정입니다.
업데이트 예정일이 많이 미뤄진 점 진심으로 사과드립니다.
현재 결제 – 환불 관련 버그를 픽싱중이며, 이 문제를 해결 후 스토어 재심사 요청 예정입니다.
IOS 승인이 늦어질 경우, 구글 업데이트가 먼저 이루어질 수 있는 점 양해 부탁드립니다.
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今週中にクライアントアップデートが予定されています。
クライアント更新時にサーバーの点検がある予定です。
アップデート予定日が大幅に延期されたことを心よりお詫び申し上げます。
現在決済 – 払い戻し関連バグをフィクシング中であり、この問題を解決した後、ストアの再審査を要請する予定です。 IOS承認が遅れる場合、グーグルアップデートが先に行われる可能性があることをご了承ください。

In-App Purchase

  • In-app purchase function will be added.
  • To prevent ecosystem confusion due to refund abuse, only “Hero Rental” will be available for purchase with Gems purchased through in-app purchase. (NFT purchase not available)
  • Please note that some content of the related in-app purchase and hero rental system may be subject to change depending on the IOS approval process.
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  • 인앱 결제 기능이 추가됩니다.
  • 환불 어뷰징을 통한 생태계 혼란 방지를 위해, 인앱 결제를 통해 구매한 Gem으로는 “영웅 대여”만 가능하게 됩니다. (NFT구매 불가)
  • 관련한 인앱 결제 및 영웅 대여 시스템은 IOS 승인 방식에 따라 일부 내용이 변경될 수 있음을 양해 부탁 드립니다.
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    アプリ内課金機能が追加されます。
  • 返金の乱用による生態系混乱を防ぐため、アプリ内課金で購入したGemでの購入は「英雄のレンタル」のみに限定されます。(NFT購入不可)
  • 関連するアプリ内課金や英雄レンタルシステムは、IOSの承認プロセスによって一部の内容が変更される可能性があることをご了承ください。

Hero-Rental System (De-fi)

  • Through in-app purchases of Gems, hero rental will become available.
  • XTO holders will receive mercenary certificate items for specific amounts of XTO holdings, and will be able to lend their own hero NFTs for a certain period of time.
  • The rental period can be set between 1 and 4 weeks, and can only be rented on a weekly basis. The rental amount can be entered in Gem units and is determined by the lender.
  • If I am the hero lender, I will receive a settlement payment when the rental ends. The revenue will be divided in a 3:3:4 ratio for store commissions/developer commissions/my profits, and the payment will be made in XTO coins proportional to the dollar <-> XTO price at the settlement point. This can be swapped for profit in BNB or other currencies. (The actual revenue from 4 is invested by the developer into the XTO pool.)
  • If a forced refund occurs during the rental period, the rental will be immediately cancelled and the refund account will be frozen.
  • If an NFT is being rented, gold to XTO swap will not be available during the rental period.
  • When registering for rental, a minimum of 100 gems and a maximum of 10,000 gems per week will be set as a test of the safety cap.
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  • 인앱 결제를 통해 구매한 Gem을 통해 영웅 대여가 가능해집니다.
  • XTO 홀더는 특정 XTO 보유량 단위마다 용병 증서 아이템을 부여 받고, 자신이 가진 영웅 NFT를 일정 기간 동안 대여해 줄 수 있게 됩니다.
  • 영웅 대여 기간은 1주 ~ 4주까지 설정 가능하며, 주간 단위로만 대여가 가능합니다. 대여 금액은 Gem단위로 입력 가능하며, 대여자의 자율로 정하게 됩니다.
  • 내가 영웅의 대여자 라면, 대여가 종료되는 시점에 대여금을 정산 받게 됩니다. 스토어 수수료 / 개발사 수수료 / 나의 수익 을 각각 3 : 3 : 4 비율로 나누게 되며, 정산 시점에 달러 <-> XTO 가격에 비례하여 XTO 코인으로 정산금이 지급됩니다. 이것을 지갑에서 BNB 등으로 스왑하여 이익을 낼 수 있습니다. (4의 실제 수익분은 개발사가 XTO 풀에 비용을 투입합니다.)
  • 대여 도중 스토어 강제 환불이 진행될 경우, 대여가 즉시 취소되고 환불계정은 움직일 수 없는 상태가 됩니다.
  • NFT를 대여중인 경우, 대여 기간 동안 골드 > XTO 스왑이 불가능해 집니다.
  • 대여 등록 시, 1주 당 최소 보석 100개 / 최대 보석 10000개로 안전 캡이 테스트 설정됩니다.
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  • アプリ内でGemを購入することで、ヒーローのレンタルが可能になります。
  • XTO保有量ごとに傭兵証明書アイテムが付与され、自分が保有するヒーローNFTを一定期間貸し出すことができるようになります。
  • レンタル期間は1週間〜4週間の間で設定可能であり、週単位での貸し出しに限定されます。貸し出し額はGem単位で入力可能で、貸し出し者が自由に決定することになります。
  • 私がヒーローの貸し出し人であれば、貸し出しが終了する時点で精算金額を受け取ることができます。ストア手数料/開発者手数料/私の利益の割合で3:3:4の比率で分配され、精算時点のドル<->XTO価格に比例してXTOコインで支払われます。これはBNBなどの通貨で利益を交換することができます。(4の実際の収益分は開発会社がXTOプールに費用を投入します。)
  • レンタル期間中に強制的な返金が行われた場合、レンタルは即座にキャンセルされ、返金アカウントは凍結されます。
  • NFTをレンタルしている場合、レンタル期間中はゴールドからXTOへのスワップは利用できません。
  • レンタル登録時に、週あたり最低100ジェム、最大10,000ジェムが安全キャップのテストとして設定されます。

XTO Holder check system

  • XTO holders will receive items and voting power based on the amount of XTO held, as part of a new system being implemented.
  • Every Monday at 00:00 KST, a snapshot of each account’s wallet will be taken.
    • This system will provide items necessary to participate in the new Hero Rental System, the upcoming XTO Voting System, and the future Siege War content.
    • In addition, tradable items such as EXP Bottles and TP Bottles are also being considered.
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  • XTO를 특정 보유량 만큼 홀드 하고 있을 때 마다 아이템 및 투표 파워 등이 부여되는 시스템이 적용됩니다.
  • KST기준, 매일 월요일 00:00에 각 계정의 지갑에 스냅샷이 적용됩니다. 또한, 해당 날짜에 계정 내 로그인 기록이 필요합니다.
    • 이 시스템을 통해 금번 적용되는 영웅 대여 시스템, 다음 피쳐중 하나인 XTO 투표 시스템, 추후 도입될 공성전 등의 컨텐츠에 참여하기 위해 필요한 아이템을 제공 받을 수 있습니다.
    • 또한 거래 가능한 EXP보틀, TP보틀 등의 아이템 제공이 고려되고 있습니다.
  • XTOを特定の保有量だけ持っている場合、アイテムや投票力が付与されるシステムが導入されます。
  • KST基準で、毎週月曜日00:00に各アカウントのウォレットのスナップショットが適用されます。
    • このシステムを通じて、今回導入される英雄のレンタルシステム、次のXTO投票システム、そして将来導入される攻城戦のコンテンツに参加するために必要なアイテムを受け取ることができます。
    • さらに、取引可能なEXPボトル、TPボトルなどのアイテムも検討されています。

Balance

  • Some of the formulas for reducing cooldown, critical chance, skill critical chance, damage reduction, and damage increase will be modified.
    • The formulas will be changed so that the application probability will not reach 100% even if the value is increased infinitely. (For example, even if the damage reduction reaches 100%, it will not make the character invincible. The decrease rate will be applied as a preventive measure, but the reduction rate cannot be increased up to 100%.)
    • The curve reduction rate will also be applied when the damage is increased by 2 or 3 times to prevent the value from increasing infinitely.
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  • 쿨타임 감소, 크리티컬 확률, 스킬 크리티컬 확률, 데미지 감소, 데미지 증가의 공식 일부가 수정됩니다.
    • 값을 무한히 올려도 적용 확률이 100%가 달성 되지 않도록 변경됩니다. ( ex : 데미지 감소 100%가 되어도 무적이 되지 않음. 100%까지 성장 시킬 수는 없으나, 예방 차원에서의 감소율 적용 )
    • 데미지가 2배 3배 증가 될 때 역시 곡선 감소율이 적용되어 무한히 값이 증가하지 않도록 변경됩니다.
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  • クールダウン減少、クリティカル確率、スキルクリティカル確率、ダメージ軽減、ダメージ増加の一部の式が修正されます。
    • 値を無限に増やしても、適用確率が100%に達しないように変更されます。(例:ダメージ軽減が100%になっても無敵にならない。減少率は予防目的で適用されますが、減少率を100%まで増やすことはできません。)
    • ダメージが2倍または3倍に増加した場合にも、値が無限に増加しないように、曲線減少率が適用されます。

ETC

  • Some UI improvements and some illustration changes
    (Midjourney is used as a test for the changed illustration, and it is indicated in the terms and conditions.)
  • Fix for the issue where the buff display is cut off
  • Fix for the bug where party members target different targets during party hunting
  • Fixing the issue where the target would fly off in a strange direction during auto-hunting.
  • Increasing the maximum input for gold in the exchange to 10 billion.
  • Significantly increasing the possible number of swaps from XTO to gold per week to 200.
  • When a character is disconnected, the remaining time on the field is changed from 5s to 30s (not suitable for monsters)
  • Increased time for characters to enter peaceful state from combat state from 5s to 10s
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  • 일부 UI 개선 및 일부 일러스트 변경 (변경되는 일러스트에 미드저니가 테스트 사용되며, 약관에 표시됩니다.)
  • 버프 표시가 잘리는 현상 수정
  • 파티 사냥 시, 파티원들이 서로 다른 타겟만 잡게 되는 버그 수정
  • 오토 사냥 시, 타겟이 이상한 방향으로 튀는 현상 수정
  • 거래소에서 골드를 10억까지 입력 가능하도록 수정
  • XTO를 골드로 스왑 할 때, 1주에 가능 횟수를 대폭 상향 (200)
  • 캐릭터의 접속이 끊어졌을 때, 필드에 남아있는 시간을 5s > 30s로 변경 (몬스터에게는 맞지 않음)
  • 캐릭터가 전투 상태에서 평화 상태가 되는 시간을 기존 5s > 10s로 증가
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  • 一部UI改善及び一部イラスト変更 (変更されるイラストにミッドジャーニーがテスト使用され、約款に表示されます。)
  • バフ表示が切れている問題の修正
  • パーティ狩猟時、パーティメンバーが互いに異なるターゲットを選択するバグの修正
  • オート狩りの際、ターゲットが変な方向に跳ねる現象を修正
  • 取引所でゴールドを10億まで入力できるように修正
  • XTOをゴールドにスワップする際、1週間で可能回数を大幅にアップ(200)
  • キャラクターの接続が切れたとき、フィールドに残っている時間を5s > 30sに変更(モンスターには合わない)
  • キャラクターが戦闘状態から平和状態になる時間を従来の5s>10sに増加

Arena

  • TP-based, the daily participation limit per account is changed from 4, 5, 6 to 2, 3, 4 respectively.
  • Based on hero level, the daily participation limit per hero is changed from 2, 3, 6 to 2, 3, 4 respectively.
  • The number of trophies earned per one victory in the Silver League and above is increased while reducing the number of participation. The arena schedule and frequency will remain the same for the time being.
  • Test of applying MP consumption in Arena from 40% to 70%
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  • TP기준, 계정 당 하루 참가 가능 횟수를 각각 4,5,6 > 2,3,4회로 변경
  • 영웅 레벨 기준, 영웅 당 하루 참가 가능 횟수를 각각 2,3,6 > 2,3,4 회로 변경
  • 실버 리그부터 1회 승리 당 획득되는 트로피 개수 증가 ( 참여 횟수는 줄이고, 트로피 획득 개수는 상승. 아레나 개최 시간 및 횟수는 당분간 유지 )
  • 아레나에서의 MP 소모량을 기존 40% > 70%로 적용 테스트
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  • TPに基づいて、アカウントごとの1日参加制限回数は、それぞれ4、5、6から2、3、4に変更されます。
  • ヒーローレベルに基づいて、1日あたりのヒーローごとの参加制限回数は、それぞれ2、3、6から2、3、4に変更されます。
  • シルバーリーグ以上で1回の勝利あたりのトロフィー獲得数を増やし、参加回数を減らします。アリーナのスケジュールと頻度は当面変更されません。
  • アリーナでのMP消耗量を既存 40% > 70% で適用テスト.

Balance

  • The ‘Immortal’ skill now decreases movement speed by 20% during use, and its cooldown has been increased from 40s to 45s.
  • The MP cost display for the ‘Immortal’ skill has been corrected to show the correct resource (MP instead of HP), and the MP cost has been increased from 1.5% to 2%.
  • The natural MP regeneration rate has been decreased from 3.8 to 3.6.
  • The ‘Mana Blade’ skill now applies a 10% damage reduction debuff on enemies for 7 seconds when they are hit.
  • The ‘Half Moon’ skill now applies a 10% movement speed reduction debuff on enemies for 7 seconds when they are hit.
  • The ‘Sword Master’ skill now knocks back enemies when they are hit.
  • The ‘Star Shot’ skill now applies a 10% movement speed reduction debuff on enemies for 7 seconds when they are hit.
  • The damage increase initial value for the ‘Little Demon’ skill has been increased from 15% to 20%.
  • The ‘Glare’ skill now knocks back enemies when they are hit.
  • The ‘End of the world’ skill now applies a 20% movement speed reduction debuff on enemies for 7 seconds when they are hit.
  • The ‘Meditation’ skill now also restores HP equal to the amount of MP restored, and applies a 10% movement speed reduction effect instead of reducing HP. The MP cost has been increased from 50 to 120, and the MP cost increase per skill upgrade has been increased from 5% to 10%.
  • ‘Lullaby’ skill’s stun time readjusted from 1.2s to 1.1s
  • Among projectile skills, the projectile speed of skills applied with the ‘stun’ function is changed to 10 at once.
  • Among projectile skills, the projectile speed of skills applied with the ‘debuff’ function is changed to 12 at once.
  • Among projectile skills, the projectile speed of skills that do not apply the function is changed to 13 at once (except for skills with slow concepts)
  • Test by increasing the minimum launch interval (world cool) of all skills except for normal attacks from 0.5s to 1s
  • Decreased the effect of ‘CHA’ and ‘DEX’ on HP from 300, 200 to 100, 100, respectively
  • Decreased the effect of ‘DEX’ and ‘CHA’ on CB from 150, 40 to 140 and 20, respectively
  • Lowered the effect of ‘CHA’ on CP to 40 > 20, lowered the effect on SCB and SCP to 40 > 30
  • Reduced the effect of ‘STR’ and ‘DEX’ on movement speed from 28 to 27
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  • ‘불사’ 스킬 사용 시, 사용 시간 동안 이동 속도가 20% 감소되도록 변경, 쿨타임을 40s > 45s로 증가
  • ‘불사’ 스킬의 MP소모 표기가 HP로 잘못 적용되어 있던 것 수정, MP소모량을 1.5% > 2%로 증가
  • MP의 자연 회복량을 3.8 > 3.6으로 하향
  • ‘마나블레이드’ 스킬 사용 시, 피해를 입은 적에게 7초간 데미지가 10% 감소되는 디버프 적용 기능 추가
  • ‘하프문’ 스킬 사용 시, 피해를 입은 적에게 7초간 이동속도가 10% 감소되는 디버프 적용 기능 추가
  • ‘소드마스터’ 스킬 사용 시, 피해를 입은 적을 넉백시키는 기능 추가
  • ‘스타샷’ 스킬 사용 시, 피해를 입은 적에게 7초간 이동속도가 10% 감소되는 디버프 적용 기능 추가
  • ‘장난꾸러기’ 스킬의 데미지 증가 초기값을 15% > 20%로 상향
  • ‘섬광’ 스킬 사용 시, 피해를 입은 적을 넉백시키는 기능 추가
  • ‘세상의 끝’ 스킬 사용 시, 피해를 입은 적에게 7초간 이동속도가 20% 감소되는 디퍼프 적용 기능 추가
  • ‘명상’ 스킬에 MP 회복량과 동일한 HP 회복량이 추가되고, HP감소 효과 대신 이동 속도 10% 감소 효과 적용. MP 소모량이 50 > 120으로 증가하고, 스킬 업그레이드 당 MP소모량 증가가 5% > 10%로 증가.
  • ‘자장가’ 스킬의 스턴시간 1.2s > 1.1s로 재조정
  • 발사형 스킬 중, ‘스턴’ 기능이 적용된 스킬의 발사체 속도를 일괄 10으로 변경
  • 발사형 스킬 중, ‘디버프’ 기능이 적용된 스킬의 발사체 속도를 일괄 12로 변경
  • 발사형 스킬 중, 기능이 적용되지 않는 스킬의 발사체 속도를 일괄 13으로 변경 ( 느린 컨셉의 스킬 제외 )
  • 일반공격을 제외한 모든 스킬의 최소 발사 간격 (월드쿨)을 0.5s > 1s로 증가하여 테스트
  • ‘CHA’, ‘DEX’가 HP에 미치는 영향을 각각 300, 200 > 100, 100으로 하향
  • ‘DEX’, ‘CHA’가 CB에 미치는 영향을 각각 150, 40 > 140 , 20으로 하향
  • ‘CHA’가 CP에 미치는 영향을 40 > 20으로 하향, SCB, SCP에 미치는 영향을 40 > 30으로 하향
  • ‘STR’과 ‘DEX’가 이동속도에 미치는 영향을 28 > 27로 하향
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  • 「不死」スキルを使用する場合、使用時間中に移動速度が20%減少するよう変更、クールタイムを40s>45sに増加
  • 「不死」スキルのMP消耗表記がHPで誤って適用されていたことを修正、MP消耗量を1.5% > 2%に増加
  • MPの自然回復量を3.8 > 3.6に下方修正
  • 「マナブレード」スキル使用時、ダメージを受けた敵に7秒間ダメージが10%減少するデバフ適用機能を追加
  • 「ハーフムーン」スキルを使用すると、ダメージを受けた敵に7秒間移動速度が10%減少するデバフ適用機能を追加
  • 「ソードマスター」スキルを使用する際、ダメージを受けた敵をノックバックさせる機能を追加
  • 「スターショット」スキルを使用すると、ダメージを受けた敵に7秒間移動速度が10%減少するデバフ適用機能を追加
  • 「いたずらっ子」スキルのダメージ増加 初期値を15% > 20%にアップ
  • 「閃光」スキルを使用すると、ダメージを受けた敵をノックバックさせる機能を追加
  • 「世界の果て」スキルを使用すると、ダメージを受けた敵に7秒間移動速度が20%減少するディファフ適用機能を追加
  • 「瞑想」スキルにMP回復量と同じHP回復量が追加され、HP減少効果の代わりに移動速度10%減少効果を適用。MP消耗量が50>120に増加し、スキルアップグレード当たりMP消耗量増加が5%>10%に増加。
  • 「子守唄」スキルのスタン時間1.2s > 1.1sに再調整
  • 発射型スキルのうち、「スタン」機能が適用されたスキルの発射体速度を一括10に変更
  • 発射型スキルのうち、「デバフ」機能が適用されたスキルの発射体速度を一括12に変更
  • 発射型スキルのうち、機能が適用されないスキルの発射体速度を一括13に変更(遅いコンセプトのスキルを除く)
  • 一般攻撃を除くすべてのスキルの最小発射間隔(ワールドクール)を0.5s > 1sに増加させテスト
  • 「CHA」、「DEX」がHPに与える影響をそれぞれ300,200 > 100,100に下方修正
  • 「DEX」、「CHA」がCBに及ぼす影響をそれぞれ150、40 > 140、20 に下方修正
  • 「CHA」がCPに与える影響を40 > 20 に下げ、SCB、SCP に与える影響を40 > 30 に下げ
  • 「STR」と「DEX」が移動速度に及ぼす影響を28 > 27 に下方修正


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